“Barkács” (hardverprogramozás) szakkör

A program leírása

Hardverprogramozás: Gyakorlati foglalkozások technikai érdeklődésű diákoknak, fejlesztve a problémamegoldási készséget, technikai tudást, eszközhasználatot. Az előre legyártott és felszerelt elektronikai eszközökre már csak a működtető programot kell megírni. Hogyan tudunk egy élettelen “vasból” egy működő eszközt kreálni, kezdve az egyszerűbb feladatokkal, mint például LED-ek villogtatása, gombnyomás érzékelése? Ez alatt megtanulhatjuk a programozás alapjait, ráadásul jól látható eredménye lesz a munkánknak. A továbbhaladásra is van lehetőség sokféle kiegészítő áramkör segítségével: kapcsolók, LED-kijelzők, FM-rádió, Internet-csatlakozás, távolságérzékelő stb. állnak rendelkezésünkre. A lehetőségeknek csak a fantázia szab határt, mivel több kiegészítő is csatlakoztatható ugyanahhoz az alaplaphoz. Várjuk mindazokat, akik szeretnének kicsit mélyebben belelátni a mai számítógépek, okostelefonok működésébe, hiszen az általunk használt eszközök gyakorlatilag ugyanúgy működnek, mint amiket a mindennapok során használunk – a különbség csak az, hogy itt mi keltjük életre ezeket.

A program tartalma

Az informatika absztrakt megközelítésmódja igényli egyrészt az elvont gondolkodást, másrészt a modellalkotáshoz és – ellenőrzéshez szükséges erős matematikai hátteret. Aki nem kap(ott) megfelelő szintű felkészítést a középiskolában az egyetemi tanulmányokhoz; vagy kapott, de az érettségit nem követte egyből a felvételi (pl. technikus képzés), annak ezzel a kurzussal próbálunk segíteni. Az itt kiadott feladatok és megoldásaik közös átbeszélésével és számítógépes problémamegoldással próbáljuk elérni a szintre hozást, vagy szinten tartást, amire a későbbiekben nagy szükség lesz. Ezekkel a foglalkozásokkal a későbbi egyetemi lemorzsolódást szeretnénk meggátolni.

A program tartalma

A 3D nyomtatás napjaink egyik legmodernebb és legígéretesebb technológiája a számítógépes modellezés, formatervezés, gyártás területén. De tudjuk vajon, hogy milyen elven működik egy 3D nyomtató? Szakkörünk első néhány alkalma során gyakorlati példákon keresztül ingyenesen használható modellezési lehetőségekkel ismerkedünk meg, és természetesen a munkáinkat ki is nyomtatjuk. Ezt követően tovább kalandozunk a 3D modellezés világában. Megismerkedünk az animációkészítés alapjaival, hiszen napjainkban az animáció mindenhol jelen van (rajzfilmkészítés, weboldalszerkesztés, számítógépes játéktervezés). Ha szeretnéd az általad megtervezett modellt ki is nyomtatni, illetve elkészítenéd első saját mini animációidat, akkor szeretettel várunk ezen a szakkörünkön.

VISSZA A NYITÓLAPRA