Kezdő programozó szakkör

A program leírása
Érdekel az informatika? Szeretnél több lenni egy mezei felhasználónál? Kíváncsi vagy, hogy hogyan készülnek azok az alkalmazások, amelyeket nap mint nap használsz?
Ha igen és még soha nem programoztál, akkor itt a helyed! Belekóstolhatsz a programozás rejtelmeibe, az algoritmusok világába!

A program leírása
Gyakorlati foglalkozások technikai érdeklődésű diákoknak: a foglalkozásokon fejlődik a résztvevők problémamegoldási készsége, technikai tudása, eszközhasználata. Az előre legyártott és felszerelt különböző elektronikai eszközökre már csak a működtető programot kell megírni. A diákok megtanulják, milyen is egy élettelen “vasból” egy működő eszközt kreálni, kezdve az egyszerűbb feladatokkal, mint például LED-ek villogtatása, gombnyomás érzékelése. Ez alatt megtanulják a programozás alapjait, ráadásul jól látható eredménye lesz a munkájuknak. A továbbhaladásra is van lehetőség sokféle kiegészítő áramkör segítségével: kapcsolók, LED-kijelzők, FM-rádió, Internet-csatlakozás, távolságérzékelő stb. állnak a diákok rendelkezésére. A lehetőségeknek csak a fantázia szab határt, mivel több kiegészítő is csatlakoztatható ugyanahhoz az alaplaphoz. Várjuk mindazokat, akik szeretnének kicsit mélyebben belelátni a mai számítógépek, okostelefonok stb. működésébe, hiszen az általunk használt eszközök gyakorlatilag ugyanúgy működnek, mint amiket a mindennapok során használunk – a különbség csak az, hogy itt mi keltjük életre ezeket.

A program leírása
Egyetemi előkészítő e-sport és programozás szakkör. A világszerte népszerűségnek örvendő e-sporttal kapcsolatos témakörökkel ismerkedhetnek meg a résztvevő diákok. A DEAC-Hackers támogatása alatt a foglalkozásokon a diákok játszva mélyülhetnek el a különböző videójátékok világában. A játék mellett programozási ismeretekkel is gazdagodhatnak, amit később kamatoztatni tudnak egyetemi éveik során. A szakkör közvetlenül kapcsolódik a reguláris képzés ”prog1” tárgyához, a tervezett esport és programozás versenyhez és a DEAC-Hackers Minecraft tevékenységéhez. A szakkör esport szakmai partnere a DEAC-Hackers, a DEAC esport szakosztálya, mely egyébként Téged is hív igazolt amatőr sportolói közé! Miért igazolnál le? Hiszen az online tagság nem ad semmit… de nem is kerül semmibe, nincs tagdíj és lehetsz bárhol a világon! S mégis egy patinás klub tagja lehetsz és onnantól nem „már megint csak ülsz a gép előtt”, hanem az előre tervezett, szervezett heti edzésen vagy…

A program leírása
A szakkörön, a Magyarországon és a nagyvilágban nagy népszerűségnek örvendő algoritmikus feladatmegoldó programozó versenyek témaköreivel ismerkedhetnek meg az érdeklődő diákok. Terítékre kerülnek a különféle probléma-megoldási paradigmák (teljes keresés, oszd meg és uralkodj elve, mohó algoritmusok, dinamikus programozás) az egyes feladatok iteratív és rekurzív megoldási lehetőségei. Szót ejtünk matematikai feladatokról éppúgy, mint kombinatorikai és számelméleti problémákról, sztringfeldolgozó algoritmusokról, illetve gráfokkal kapcsolatos esettanulmányokról. Igény szerint kitérünk a hazai és nemzetközi programozó versenyek feladataira is. A tárgyalt problémákhoz különféle programnyelveken megoldást is adunk, így egyszerre fejlesztjük a résztvevők algoritmizálási és programozási készségét.

A program leírása
Egyre kevésbé létezik olyan munkakör, ahol hosszú távra lehet tervezni valamilyen szintű programozási, algoritmizálási képességek nélkül. Ez a szakkör azokat a 16-18 éveseket célozza meg, akik szeretnék elsajátítani a programozás alapjait, vagy elmélyíteni a már meglévő tudásukat.
A portál segítségével lehet otthonról próbálgatni a gyakorlásra kitűzött feladatok megoldását.

A program tartalma

Kéthetente két órás foglalkozás főként technikusi képzésben részt vevők számára (matematika és informatika témakörökben)

A program tartalma:

A szakkörön, a Magyarországon és a nagyvilágban nagy népszerűségnek örvendő algoritmikus feladatmegoldó programozó versenyek témaköreivel ismerkedhetnek meg az érdeklődő diákok. Terítékre kerülnek a különféle probléma-megoldási paradigmák (teljes keresés, oszd meg és uralkodj elve, mohó algoritmusok, dinamikus programozás) az egyes feladatok iteratív és rekurzív megoldási lehetőségei. Szót ejtünk matematikai feladatokról éppúgy, mint kombinatorikai és számelméleti problémákról, sztringfeldolgozó algoritmusokról, illetve gráfokkal kapcsolatos esettanulmányokról. Igény szerint kitérünk a hazai és nemzetközi programozó versenyek feladataira is. A tárgyalt problémákhoz különféle programnyelveken megoldást is adunk, így egyszerre fejlesztjük a résztvevők algoritmizálási és programozási készségét. Az oktató Kósa Márk.

A program tartalma

A 3D nyomtatás napjaink egyik legmodernebb és legígéretesebb technológiája a számítógépes modellezés, formatervezés, gyártás területén. De tudjuk vajon, hogy milyen elven működik egy 3D nyomtató? Szakkörünk első felében gyakorlati példákon keresztül ingyenesen használható modellezési lehetőségekkel ismerkedünk, és természetesen a munkáinkat ki is nyomtatjuk. Ezt követően tovább kalandozunk a 3D modellezés lehetőségeiben. Megismerkedünk az animációkészítés alapjaival, hiszen napjainkban az animáció mindenhol jelen van (rajzfilmkészítés, weboldalszerkesztés, számítógépes játéktervezés). Ha szeretnéd az általad megtervezett modellt ki is nyomtatni, illetve elkészítenéd az első saját mini animációdat, akkor szeretettel várunk a szakkörünkön. A szakkört Papp Ildikó és Tomán Henrietta tartja.

VISSZA A NYITÓLAPRA